پنج شنبه, 09 فروردين 1403

amoozeshyar

AMOOZESHYAR STU

AMOOZESHYAR asatid

AMOOZESHYAR personel

ertebat riasat habibi

vaght moshavere

telegramm

instagram-page

masiryab

taghvim

masiryab

emam_khomeyni_logo

BannerVahedha

 

گروه كامپيوتر – آموزشكده فني و حرفه اي سما مشهد

 

امروزه رقابت های مهارتی کامپیوتر، یکی از عوامل مهم در رشد و تعالی دانشجويان این رشته مي باشد. در همين راستا گروه کامپیوتر آموزشکده سما مشهد تصميم گرفت تا با برگزاری مسابقات مهارتی مختلف در طول سال در زمینه های مختلف علوم کامپیوتر، بستری مناسب برای ارتقای دانش فنی، مهارت و خلاقیت دانشجویان خود را فراهم آورد و ضمن شناسايي توانمندي هاي دانشجويان نسبت به تشكيل تيم هاي دانشجويي جهت شركت در مسابقات كشوري اقدام نمايد.

در این راستا طبق برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر گردید که اولین دوره مسابقات مهارتی دانشجویی در شاخه برنامه نویسی به انجام رسد.

اولین دوره مسابقات برنامه نویسی در قالب گروه های دو نفره و به صورت عملی برگزار شد. در این مسابقات از زبان برنامه نویسی ++C استفاده شد و مخاطب این رویداد تمامی دانشجویانی بودند که توانایی برنامه نویسی به این زبان را داشتند.

مراحل اوليه برنامه ­ريزي جهت برگزاري این مسابقه از دي­ماه 1393 آغاز شد. در اين راستا فعاليت­هايي اعم از تدوين شيوه ­نامه مسابقات، جلسات هماهنگي جهت برنامه­ ريزي و برآورد هزينه و تهيه فرم درخواست مسابقات صورت گرفت.

مقرر گرديد كليه اعضاي گروه كامپيوتر به ­عنوان عضو شوراي برنامه ­ريزي مسابقات فعاليت نمايند و مدير گروه كامپيوتر جناب آقاي مهندي شكوه­صارميبه ­عنوان رئيس اين شورا و همچنين سركار خانم مهندس فاطمي­ پور، عضو هيات علمي گروه، به­ عنوان دبير اجرايي مسابقات منتصب گردند. زمان برگزاري مسابقه با درنظر گرفتن درخواست دانشجويان و پس از تامين مقدمات موردنياز، پنجم ارديبهشت­ ماه 1394 تعيين گرديد.

لوگو مسابقات

اطلاع رساني برگزاري مسابقات از طريق اعلاميه­، نصب بنر و ارسال پيامك و نيز اطلاع­ رساني شفاهي در جلسات كلاس­هاي درسي، انجام شد و ثبت نام از شركت كنندگان از طريق سامانهsamareg.ir صورت گرفت.

 

پوستر اطلاع رساني مسابقات

در اين راستا چند جلسه توجيهي و آموزشي براي آماده ­سازي بيشتر شركت­ كنندگان منطبق با سرفصل­هاي تعيين­ شده براي مسابقات، توسط گروه برگزار شد.

 

جلسه توجيهي مسابقه

جلسات هماهنگي با حضور اعضاي شوراي برنامه­ ريزي در خصوص طراحی سوالات، نحوه برگزاري، جوايز اهدايي، نحوه داوري، تاريخ و نحوه اعلام نتايج برگزار گرديد. مقدماتي از جمله تهيه و نصب بنر، طراحي لوگو، تهيه يادبود مسابقات و چاپ لوگوي مسابقات بر روي يادبود، هماهنگي تامين اقلام پذيرايي، تهيه كارت شناسايي داوطلبين و هيات برگزاري مسابقات، چاپ برگه سوالات حاوي 3 سوال و برگه راهنماي شركت در مسابقه، آماده­ سازي مكان برگزاري مسابقه و ... انجام پذيرفت.

pic55 

تصوير ليوان يادبود مسابقه

در مجموع تعداد 24 نفر متقاضي در مسابقه ثبت­ نام نمودند كه از اين تعداد 12 نفر شركت­ كننده ­ي دختر و 12 نفر شركت­ كننده ­ي پسر بودند كه در قالب 13 تيم شامل 11 تيم دو نفره و دو تيم تك­ نفره تقسيم­ بندي شدند. مسابقه در ساعت 9 صبح روز شنبه پنجم ارديبهشت­ ماه 1394 با شركت 20 نفر از شركت­ كنندگان در محل كارگاه كامپيوتر 3 واقع در سوله به­ مدت 3 ساعت، برگزار شد. در بدو ورود شركت­ كنندگان به محل برگزاري مسابقه، به هر نفر بسته پذيرايي شامل آبميوه، كيك و موز و آب­معدني و ليوان يك­بار مصرف داده شد. همچنين يك پوشه شامل خودكار، چند برگه كاغذ A4 و كارت شناسايي داوطلب به­ همراه ليوان يادبود مسابقات، به هر شركت­ كننده اهدا گرديد.

 pic66

محل برگزاري مسابقه

ناظرين جلسه مسابقه، جناب آقاي مهندس شكوه صارمي،‌سركار خانم مهندس حلاج و سركار خانم مهندس فاطمي پور در طول زمان مسابقه در محل برگزاري حضور داشتند. در حين برگزاري مسابقه، روساي محترم دو آموزشكده، معاون و مدير محترم آموزشي و پ‍ژوهشي آموزشكده خواهران از مراحل برگزاري مسابقه بازديد به­ عمل آوردند.

 

بازديد رياست محترم آموزشكده برادران از محل برگزاري مسابقه

 

بازديد رياست محترم آموزشكده خواهران از محل برگزاري مسابقه

 

برگزاري مسابقه

 

برگزاري مسابقه

مسابقه در ساعت 12 با اعلام ناظرين جلسه به پايان رسيد و پاسخ­هاي شركت­ كنندگان براي تحويل به داوران جمع­ آوري شد.

تعداد 6 داور در تاريخ 1394/2/7 پاسخ­هاي بي­ نام­ شده (Anonymized) شركت ­كنندگان را دريافت نموده و پس از ارزيابي پاسخ­ها، امتيازات موردنظر خود را در فرم­هاي طراحي­ شده وارد نمودند. فرم­هاي امتيازات توسط دبير اجرايي مسابقات با در نظر گرفتن وزن سوالات، جمع ­بندي شده و رتبه­ بندي تيم­ها به ­شرح زير تعيين و مشخص گرديد.

رتبه

نام اعضاي تيم

جايزه

اول

پيمان فرهمند­كيا – عليرضا عباسي

لوح تقدير و كارت هديه 2 ميليون ريالي

دوم

فهيمه بخشي – الميرا رضايي عارف

لوح تقدير و كارت هديه 1 ميليون و پانصد هزار ريالي

سوم

جواد بلوري

لوح تقدير و كارت هديه 1 ميليون ريالي

چهارم

اميررضا نوري – حسين ماروسي

لوح تقدير

 Cards

 

كارت هديه نفرات برتر

لوح تقدير و گواهي شركت در مسابقه

جوايز طي مراسمي در تاريخ  1394/2/20  به شركت­ كنندگان اهدا شده و به كليه شركت­ كنندگان گواهي شركت در مسابقه اعطا شد. مراسم اهداء جوايز با قرائت قرآن و نواخته شدن سرود ملي كشور عزيزمان آغاز شد. سپس رياست محترم آموزشكده برادران، جناب آقاي مهندس علوي، در خصوص تاريخچه آموزشكده فني و حرفه­ اي سما از بدو تاسيس و نيز آماري از تعداد دانشجويان گروه كامپيوتر از سال 1382 تا كنون، سخناني را ايراد كردند.  ايشان همچنين به نوپا بودن مجموعه و افق­هاي روشن پيش روي آن در آينده اشاره­ نمودند و همچنين از دانشجويان شركت ­كننده در مسابقات قدرداني نموده و ابراز اميدواري كردند كه در آينده دانشجويان با انگيزه بيشتر در چنين رقابت­هايي شركت كنند.

 

سخنراني رياست آموزشكده برادران در جلسه اختتاميه

سپس جناب آقاي مهندس شكوه­ صارمي، مدير محترم گروه كامپيوتر درباره امكانات و کارگاه های آموزشي مطلوب گروه و برنامه ریزی در راستای استفاده از اساتيد حق التدریس متخصص و متعهد در کنار اعضاء هیات علمی توانمند گروه توضیحاتی را بیان نمودند و این عوامل را موثر در رشد و بالندگی دانشجویان کامپیوتر این مجموعه برشمردند و تاکید داشتند که مجموعه سما با توجه به این پتانسیل ها توانسته است گام های بسیار مثبتی در راستای تعلیم و تربیت تکنیسین های متخصص کامپیوتر بردارد و امروز شاهد آن هستیم که بسیاری از فارغ التحصیلان این مرکز آموزشی در سطح شهرستان مشغول به خدمت رسانی به جامعه IT می باشند. همچنين روند آماده­ سازي و برگزاري مسابقات توسط ایشان براي حاضرين شرح داده شد. ایشان همچنین خطاب به دانشجویان اعلام نمودند که هدف از برگزاری این قبیل مسابقات ایجاد محیطی پر نشاط برای رقابتی سالم و نمایش توانمندی هایشان می باشد و همه شرکت کنندگان در مسابقه را، برنده واقعی دانستند. در پایان نیز ایشان از دبير محترم مسابقه و سایر مسئولين برگزاري و شركت­ كنندگان در مسابقه بدلیل برگزاری بسیار خوب و با کیفیت قدرداني به عمل آوردند.

 

سخنراني مديرگروه كامپيوتر در جلسه اختتاميه

پس از سخنراني جناب آقاي مهندس شكوه­ صارمي، دبير محترم مسابقه، سركار خانم مهندس فاطمي­ پور به اعلام نتايج مسابقه و اسامي گروه­هاي برتر پرداختند.

pic160

pic170 

تيم برتر مسابقه – رتبه دوم

تيم برتر مسابقه  رتبه اول

pic180 

pic190 

تيم برتر مسابقه – رتبه چهارم

تيم برتر مسابقه – رتبه سوم