جمعه, 07 ارديبهشت 1403

amoozeshyar

AMOOZESHYAR STU

AMOOZESHYAR asatid

AMOOZESHYAR personel

ertebat riasat habibi

vaght moshavere

telegramm

instagram-page

masiryab

taghvim

masiryab

emam_khomeyni_logo

BannerVahedha

 

مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات صبح امروز در محل پژوهشسرای آموزشکده سما و با حضور معاون محترم دانشگاه ،ریاست و معاون آموزشکده ، مدیران مدارس و با حضور جمع کثیری از دانش آموزان برگزار گردید.

درابتدای این مراسم مهندس مرتضی علوی ریاست آموزشکده فنی و حرفه ای سما واحد مشهد به معرفی اجمالی آموزشکده پرداخت و افزود آموزشکده سما در سال 1382 با حدود 300 دانشجو و در دو رشته کامپیوتر و حسابداری آغاز به کار کرد. وی خاط نشان کرد: در حال حاظر این مرکز با در اختیار داشتن بروزترین امکانات و تجهیزات آموزشی حدود 2500 دانشجو در 14 رشته فنی در حال تحصیل هستند.

وی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد:آموزشکده سما تاکنون پذیرای 13 هزار متقاضی در مقطع کاردانی بوده است که از این تعداد 800 هزار نفر فارغ التحصیل شده و در مدارج بالاتر مشغول به تحصیل هستند.

در ادامه معاون محترم دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما واحد مشهد ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این مسابقات افزود: دنیای امروز عصر ارتباطات و اطلاعات می باشد که مهمترین ابزار و وسیله آن جهت بهره برداری حداکثری استفاده از رایانه و همچنین تلفن همراه می باشد.

دکتر محمدرضا ناصری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه قرن 21 را عصر دهکده جهانی ، عصر انفجار اطلاعات و عصر کارآفرینی تعبیر کرد و با اشاره به اهمیت موضوع کارآفرینی در دنیای کنونی ، افزود: در دنیای امروز در هر ثانیه یک شغل ایجاد     می شود بنابراین با فکر خوب می توان به راحتی مشاغل کامپیوتری ایجاد نمود که خیلی هم سودآوراست.  

وی به آنچه که در دنیای آینده اتفاق خواهد افتاد اشاره کرد و گفت : در دنیایی که رسانه و اطلاعات با سرعت حدود یک میلیون برابر سرعت صوت منتقل می شود بدن شما بایستی بتواند با این شرایط خودش را تطبیق دهد که البته کار ساده ای هم نیست.

سرکار خانم دکتر معارف دوست  دبیر اجرایی این مسابقات هدف از برگزاری این مسابقات را آشنایی دانش آموزان با تجهیزات و امکانات و همچنین فضای آموزشی موجود در آموزشکده سما عنوان کرد و افزود: این دوره از مسابقات در سه بخش بازی های رایانه ای در مقطع دانش آموزی و دانشجویی ، برنامه نویسی  و طراحی پوستر برگزار می شود که در آن 150 دانش آموز از 23 هنرستان و دبیرستان از نواحی هفتگانه آموزش و پرورش مشهد و 80 دانشجو از 9 دانشگاه و موسسه آموزش عالی مشهد ، بایکدیگر به رقابت می پردازند. در روز نخست  بازیهای رایانه ای برگزار می گردد و  در روزهای آینده نیز سایر مسابقات برگزار می شود و اختتامیه این دوره از مسابقات در روز 19 بهمن در همین آموزشکده برگزار و با اهدای جوایز از برگزیدگان تقدیر خواهد شد.